Godt Nyttår

Dette blir nok årets siste blogginnlegg.

Hele jula har gått med i nyserier dessverre, men det har da likevel blitt noen strikkerier også.

Jeg strikka kjærestevott i julegave til min sønns kjæreste. For hun nevnte tidligere at hun ønsket seg det.

I romjula har jeg strikket en til siden jeg fikk en bestilling.Enda en kommer snart på pinnene siden bestillingene renner inn. Det er bare moro.

Oppskrift på kjærestevotter finner du her.

Så ble jeg endelig ferdig med bursdagsgaven til min storesøster Mona. Egentlig på tide siden bursdagen var den 5. desember. Men mens jeg strikket på de ba hun meg om å strikke mariusbodyen for henne. Hun ble da informert om at det medførte forsinkelser på hennes gave:)

Mona har en liten svakhet for ugler, noe jeg av og til overdriver:)

Så strikket jeg et par dansevotter på bestilling. Hvite med lyseblått mønster. Det ble så vellykket at det ramlet inn en bestilling på et par til, denne gang hvite med grått mønster.

Mønster til disse fantastiske vottene finner dere her.

Og endelig fikk jeg strikket Arne & Carlos lue med Space Invader mønster. Denne tenkte jeg eldstemann kunne få- om han ønsker da.

Strikket i freestyle, tjukt garn. Fort gjort om ikke annet.

Til slutt vil jeg vise de håndarbeidsrelaterte julegavene jeg fikk dette året.

Først et deilig merinogarn i rødt. Giver har nok fått med seg at jeg elsker merino. Dette blir nok et par sokker, må bare finne en fin oppskrift først. Sammen med dette garnet fikk jeg to artige maskemarkører.

Så fikk jeg et spennende garn fra tesha, Det minner litt om det pongpong garnet som var så populært for en stund siden, ihvertfall i måten det skal strikkes på. Så dette blir spennende og prøve.

Og til slutt fikk jeg siste gave fra min adventsvenn. Trenger ikke si så mye, det er bare å vise frem den flotte gaven. Tusen takk igjen spøt-oline for flotte gaver og en spennende adventstid.

Da gjenstår det bare og ønske alle sammen et riktig Godt Nytt År. Takker for følget i året som gikk og håper du vil fortsette å stikke innom i året som kommer.

14 kommentarer

LivM

31.des.2010 kl.22:58

Er innom for å ønske deg et riktig Godt Nytt År!

Tesha

01.jan.2011 kl.00:47

Godt nytt år til deg og dine, Elin!

Jeg la opp 8 masker på det skjerfet, ville nok vurdert litt flere neste gang.

MayM

01.jan.2011 kl.01:51

Her var det virkelig mye fint. Pinnene går varme hos deg forstår jeg. Uglesokkene var bare helt skjønne :-) Godt nytt år ønskes deg og dine :-)

Dorthe

01.jan.2011 kl.11:09

Jeg er utrolig imponert..Du har virkelig laget så mye fint:-) Ha en fin 1 nyttårs dag.

Pringeling

01.jan.2011 kl.21:03

åååh! Så flotte kjærestevotter!

strikkelitol

02.jan.2011 kl.11:18

DET var lekre kjærestevotter, dansevotter og ikke minst de NYDELIGE ugle sokkene!! Ønsker deg et riktig godt nytt år!

chris

02.jan.2011 kl.21:45

Det går unna hos deg ser jeg! Ingen "snue" stopper visst pinnene dine. Flotte ting igjen!

Godt nytt år!

Klem fra meg i rotekroken

Guri

03.jan.2011 kl.09:06

Godt nytt år til deg!

Så herlige ugle-sokker!!!!!! De var megafine! Vottene dine var også veldig lekre!

Henriette

05.jan.2011 kl.21:58

Kjempefine sokker,og mye spennendes garn du har fått.

Renate

06.jan.2011 kl.22:57

DØDSKULE SOKKER!!!!! <3 alt annet var også fint, men jaggu var ikke de uglesokkene de aller fineste ;D

08.jan.2011 kl.11:08

Du har laget mange lekre ting på tross av nysing! Håper at du var bedre på julaften. Du virker som en raus person som deler med andre. Jeg har tenkt å forminske dansevotten litt så den passer til barnebarnet på 10. Tror hun vil bli glad for den. Jeg har kikket litt på deg i det siste, så kanskje vi treffes. Godt nytt år! Uten nysing!

Hilsen Grete

Elin S. Hodøl

08.jan.2011 kl.20:52

Haha, jeg digger de ugle-sokkene dine!!!! Kjempesøte :))

Renate

09.jan.2011 kl.02:05

Du kan få titte i boka når du kommer :) Kanskje vi kan få ordna en kopiering om du finner noe du liker? ;)

silje

09.jan.2011 kl.15:01

jeg har lagt igjen en utfordring til deg o bloggen min hvis du vil ha den;)

Skriv en ny kommentar

strikkefrua

strikkefrua

0, Løten

Her kommer jeg til å blogge mest om mitt håndarbeid, men av og til om andre ting som opptar meg.